Zajęcia taneczne są realizowane w naszej szkole od września 2017 roku. Cieszą się ogromnym zainteresowaniem szczególnie przez dziewczęta. Grupę taneczną prowadzi p. Karolina Kujawa.


     Taniec towarzyszył człowiekowi od zawsze. Jest naturalnym sposobem wyrażania emocji, uczuć, marzeń i potrzeb. Stanowi jeden z podstawowych wyróżników kultury, zwyczajów i obyczajów. Umożliwia nam w łatwy i przyjemny sposób poznanie temperamentu, a nawet historii danego kraju.


     Dla dzieci w młodszym wieku szkolnym jest ciekawą formą na zaznajamianie ich z tradycjami różnych narodów, rozwijanie zainteresowań i umiejętności artystycznych.


     Taniec to ruch, który posiada duże walory kształcące, estetyczne i wychowawcze. Rozwija takie zdolności jak: koordynację ruchową, poczucie rytmu, orientację przestrzenną, poczucie estetyki ruchów i zachowania się, cechy kulturalnego współżycia w grupie społecznej.


     Na co wpływają ćwiczenia muzyczno – ruchowe?

• Wpływają pozytywnie na podniesienie kultury muzycznej i ruchowej, wzbogacają cechy osobowości ucznia, wyrabiają poczucie piękna i estetyki.

• Dają dzieciom możliwość twórczego rozwoju, wyrabiania pewności siebie i podnoszenia własnej wartości.

• Ruchy taneczne powtarzane i wykonywane rytmicznie, usprawniają motoryczność ruchową u uczniów, przeciwdziałają wadom postawy bądź ich pogłębianiu się, wpływają na wszechstronny i harmonijny rozwój fizyczny. Nie bez przyczyny mówimy „taniec łagodzi obyczaje”, w obecnych czasach przepełnionych agresją i nadpobudliwością, zajęcia taneczne są idealną formą odprężenia, wyciszenia, rozładowania stresu i frustracji.


     Cele główne innowacji:

• Zapoznanie dzieci z różnymi krokami i figurami tanecznymi charakterystycznymi dla danego stylu tańca.

• Rozbudzenie wrażliwości na muzykę, poczucia estetyki i piękna ruchu.

• Wykorzystanie inwencji twórczej i artystycznej przez wspólną pracę w zespole.


     Cele szczegółowe innowacji:

• Stwarzanie możliwości rozwoju zainteresowań tanecznych dzieci

• Zapoznanie dzieci z różnymi stylami tanecznymi (nowoczesnym, współczesnym, towarzyskim, charakterystycznym, klasycznym)

• Poznawanie kroków tanecznych wybranych tańców oraz tworzenie układów tanecznych

• Rozwijanie poczucia rytmu

• Wyrażanie ruchem improwizacyjnym tempa, dynamiki i charakteru utworu

• Kształtowanie świadomości ciała – koordynacji wzrokowo – ruchowej

• Wzmacnianie poczucia własnej wartości poprzez udział w zabawach tanecznych

• Niwelowanie napięć emocjonalnych poprzez taniec

• Kształtowanie umiejętności działania w grupie

• Rozbudzanie radości i kontaktu z muzyką

• Inspirowanie uczniów do aktywnego i twórczego spędzania wolnego czasu, a tym samym zdrowego stylu życia.