moduł I ,,Kreatywność”
W ramach I modułu tworzyliśmy własną definicję kreatywności na podstawie opisów tego pojęcia znajdujących się w internecie. Uzupełnialiśmy termometry uczuć. Tworzyliśmy historię wykorzystując do tego karty metaforyczne Dixit. Przeprowadziliśmy zabawę w kole ,,Lubię Cię, bo…”. Wykorzystaliśmy również słoiki złości i radości do tego, aby wyrzucić z siebie złe emocje, ale również przypomnieć sobie co w ostatnim czasie sprawiło nam dużo radości.
moduł II ,,Wyobraźnia” (realizacja zdalnie)
Podczas II modułu uczniowie opowiadali, czym ich zdaniem jest wyobraźnia. Sami uruchamiali swoją wyobraźnie, próbując zgadnąć co może znajdować się w magicznym pudełku. Tworzyliśmy swój balonik marzeń oraz całkiem nowe słowa, których nie ma w naszym języku. W trakcie realizacji tego modułu nasza wyobraźnia pracowała na najwyższych obrotach.
moduł III ,,Moc słów” (realizacja zdalnie)
W ramach III modułu uczniowie zbierali pomysły do stworzenia 3 plakatów: ,,Drzewko pięknych słów”, ,,Słowa kamienie” oraz ,,Słowa, które zachęcają nas do współpracy”. Przy okazji ,,Słów kamieni” poruszyliśmy temat hejtu, czyli mowy nienawiści. Rozmawialiśmy na temat tego kim jest hejter, jakie są szkolne przejawy hejtu, jakie osoby najczęściej są narażone na hejt. Na koniec wszyscy zgodnie stwierdzili, że słowa mają ogromną moc, zarówno te pozytywne jak i niestety negatywne.
moduł IV ,,Empatia” (realizacja zdalnie)
W marcu klasa 6 Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu zrealizowała zdalnie moduł IV ,,Empatia”. Uczniowie rysowali na twarzy swoją aktualnie odczuwaną emocję. Wspólnie odczytaliśmy bajkę pt. ,,Tajemnica znikających ciasteczek”, która miała nas przygotować do obchodzenia 21 marca Światowego Dnia Zespołu Downa i również w związku z tym Dnia Kolorowych Skarpetek. Ponadto spróbowaliśmy ,,wejść w czyjeś buty” – wczuć się w sytuację innych osób oraz pomóc im rozwiązać ich problemy.
moduł V ,,Odwaga”
W czerwcu klasa 6 Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu zrealizowała moduł V ,,Odwaga”. W tym module skupiliśmy się na takich pojęciach jak stres, strach i odwaga. Zbieraliśmy wspólnie słowa, które kojarzą nam się ze słowem stres. W grupach tworzyliśmy plakaty prezentujące przyczyny, skutki oraz sposoby zapobiegania stresowi. Stworzyliśmy również słoik ze strachami, w którym zamknęliśmy swoje strachy, ale była również okazja do omówienia ich z klasą. Dziękujemy za ten cudowny czas i możliwość udziału w projekcie.