Uczniowie Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu w maju 2017 roku przystąpili do konkursu grantowego w ramach Programu "mPotęga". Udało nam się pozyskać wsparcie mFundacji. Będziemy realizować projekt pod tytułem:
„Matematyczne przygody w Krainie Liczbolandii”
Celem tego projektu będzie:
1. Zainteresowanie uczniów matematyką w inny sposób niż tradycyjna lekcja.
2. Przygotowanie uczniów do wykorzystywania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów życia codziennego.
3. Rozwijanie umiejętności: współzawodnictwa, logicznego myślenia, przewidywania, wyobraźni, współpracy oraz nauki przez zabawę.
Projekt edukacyjny „Matematyczne przygody w Krainie Liczbolandii” będzie obejmował warsztaty w trakcie, których uczniowie będą pracowali metodą projektu edukacyjnego w zespołach 4 osobowych. Poznają historię powstania gier planszowych, zasady tworzenia gier oraz przygotują własną matematyczną grę planszową. Pracując metodą projektów uczniowie rozwiną ważne w szkole i życiu umiejętności, takie jak:
- przyjmowanie odpowiedzialności;
- twórcze myślenie;
- samodzielne uczenie się;
- planowanie i organizacja pracy;
- zbieranie i selekcjonowanie informacji;
- współpraca w grupie;
- rozwiązywanie problemów;
- podejmowanie decyzji;
- komunikowanie się;
- ocenianie własnej pracy oraz prezentacja jej efektów.
Efekty pracy zespołów projektowych, zostaną zaprezentowane podczas „Dnia Matematyki”, który będzie zorganizowany w grudniu 2017 roku w Szkole Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu. Uczniowie przedstawią prezentację dotyczącą historii gier planszowych i roli jaką odgrywają w życiu dziecka. Zaprezentują gry planszowe, które powstały podczas warsztatów. Następnie odbędzie się „Olimpiada gier planszowych” w trakcie, której uczniowie klas 4-7 będą mogli pochwalić się umiejętnościami jakie zdobyli w trakcie warsztatów. Olimpiada zakończy się wyłonieniem Mistrza Gier Planszowych. (pierwsze trzy miejsca zostaną nagrodzone - dyplomami
i grami planszowymi, pozostali uczestnicy olimpiady otrzymają dyplom uczestnictwa i drobny upominek). Zajęcia umożliwią uczniom wykazanie się pomysłowością i samodzielną twórczą pracą. Różnorodność działań pomoże dzieciom odkryć ich zainteresowania ipotencjał zdolności.
W październiku odbyły się spotkania zespołów projektowych, na których:
- testowaliśmy gry planszowe, które można wykorzystać w trakcie projektu,
- stworzyliśmy 4 projekty matematycznych gier planszowych,
- przystąpiliśmy do wykonywania elementów gier.
Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów.