Zdjęcie

 

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu w maju 2017 roku przystąpili do  konkursu grantowego w ramach Programu "mPotęga". Udało nam się pozyskać wsparcie mFundacji. Będziemy realizować projekt pod tytułem:

„Matematyczne przygody w Krainie Liczbolandii”

Celem tego projektu będzie:

1. Zainteresowanie uczniów matematyką w inny sposób niż tradycyjna lekcja.

2. Przygotowanie uczniów do wykorzystywania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów życia codziennego.

3. Rozwijanie umiejętności: współzawodnictwa, logicznego myślenia, przewidywania, wyobraźni, współpracy oraz nauki przez zabawę.

Projekt edukacyjny „Matematyczne przygody w Krainie Liczbolandii” będzie obejmował warsztaty w trakcie, których uczniowie będą pracowali metodą projektu edukacyjnego w zespołach 4 osobowych. Poznają historię powstania gier planszowych, zasady tworzenia gier oraz przygotują własną matematyczną grę planszową. Pracując metodą projektów uczniowie rozwiną ważne w szkole i życiu umiejętności, takie jak:

- przyjmowanie odpowiedzialności;

- twórcze myślenie;

- samodzielne uczenie się;

- planowanie i organizacja pracy;

- zbieranie i selekcjonowanie informacji;

- współpraca w grupie;

- rozwiązywanie problemów;

- podejmowanie decyzji;

- komunikowanie się;

- ocenianie własnej pracy oraz prezentacja jej efektów.

Efekty pracy zespołów projektowych, zostaną zaprezentowane podczas „Dnia Matematyki”, który będzie zorganizowany w grudniu 2017 roku w Szkole Podstawowej im. T. Halika w Kaliskach z siedzibą w Dębówcu. Uczniowie przedstawią prezentację dotyczącą historii gier planszowych i roli jaką odgrywają w życiu dziecka. Zaprezentują gry planszowe, które powstały podczas warsztatów. Następnie odbędzie się „Olimpiada gier planszowych” w trakcie, której uczniowie klas 4-7 będą mogli pochwalić się umiejętnościami jakie zdobyli w trakcie warsztatów. Olimpiada zakończy się wyłonieniem Mistrza Gier Planszowych. (pierwsze trzy miejsca zostaną nagrodzone - dyplomami
i grami planszowymi, pozostali uczestnicy olimpiady otrzymają dyplom uczestnictwa i drobny upominek). Zajęcia umożliwią uczniom wykazanie się pomysłowością i samodzielną twórczą pracą. Różnorodność działań pomoże dzieciom odkryć ich zainteresowania ipotencjał zdolności.

 

W październiku odbyły się spotkania zespołów projektowych, na których:

-  testowaliśmy gry planszowe, które można wykorzystać w trakcie projektu,

- stworzyliśmy 4 projekty matematycznych gier planszowych,

- przystąpiliśmy do wykonywania elementów gier.

Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów.